Het zijn gouden tijden voor ethici: nooit was de nood groter aan antwoorden op de vragen van deze samenleving. Een van de meest nijpende problemen is de explosie van de media en de moderne communicatiemiddelen: de verveelvoudiging van de beelden, de vager wordende grens tussen publicitaire en informatieve boodschappen, de opmars van de informatiesnelweg, de uitbouw van interactieve communicatiemiddelen.
In De triomf van de misleiding probeert Frans Aerts enig inzicht bij te brengen in de mechanismen van de nieuwe media. Hij suggereert oplossingen, normen en houdingen die tot nadenken stemmen en een ethische houding proberen te ontwikkelen tegen een evolutie waarbij stijlen, vernieuwingen en trends zo snel veranderen dat ze als het ware over elkaar lijken te struikelen.
De auteur situeert deze ontwikkelingen in een breed cultureel kader en in een polemische stijl fulmineert hij tegen de manier waarop in dit land politiek en cultuur worden bedreven. Daarbij moeten de Vlaamse minister-president, het gerecht en de onderwijs-verantwoordelijken het ontgelden.
ISBN | 9789056171391 |
Taal | Nederlands |
Aantal pagina's | 110 |
Uitgeverij | Van Halewyck |
Publicatiedatum | 24-11-1997 |
"Nog een hartelijk dank voor de gezellige boekvoorstelling van dinsdag jl. Zeker voor herhaling vatbaar."
Hilde D. uit Gent, België (3/3/2017)
"Ik heb de boeken vandaag reeds ontvangen en ze verkeren inderdaad in een uitstekende staat - als nieuw. Bedankt voor het zeer vlotte verloop van de transactie en nog veel succes toegewenst met jou (web)winkel."
Jean-Pierre S. uit Marche-en-Famenne, België (19/4/2017)
"Bedankt voor de levering die ik vandaag ontving, zoals steeds prima materiaal voor de beste prijs."
Philippe D. uit Heusden, België (26/4/2018)