Zullen de topmanagers van tegenwoordig de geschiedenis ingaan als kortzichtige en amorele onbenullen? De schandalen bij Enron, Ahold, Parmalat en steeds meer andere bedrijven laten nauwelijks een andere conclusie toe.
In dit boek presenteren de auteurs een nieuw model voor management en economische ontwikkeling. Een model dat uitgaat van spirituele waarden: we moeten ‘aandeelhouderswaarde’ transformeren tot ‘betrokkenheidswaarde’. Zij ondersteunen hun betoog met vele voorbeelden van bedrijven die daardoor aantoonbaar beter zijn gaan presteren.
Naast wetenschappelijk onderbouwde analyses bevat dit boek een zeer bruikbaar praktisch gedeelte. De auteurs leggen uit hoe de ‘twaalf principes van transformatie’ kunnen worden toegepast door elke manager, in elk bedrijf.
ISBN | 9789021543451 |
Taal | Nederlands |
Vertaler | G. Grasman |
Aantal pagina's | 224 |
Afmetingen | 211 x 135 x 21 mm |
Uitgeverij | Kosmos Uitgevers |
Publicatiedatum | 28-06-2004 |
"Dank je wel voor het heel mooie kaartje bij de boeken !!!!!! En je persoonlijk geschreven bericht. Ik krijg het gevoel een geschenkdoos ontvangen te hebben."
Ann V. uit Oudenaarde, België (5/11/2016)
"Ik heb de boeken vandaag reeds ontvangen en ze verkeren inderdaad in een uitstekende staat - als nieuw. Bedankt voor het zeer vlotte verloop van de transactie en nog veel succes toegewenst met jou (web)winkel."
Jean-Pierre S. uit Marche-en-Famenne, België (19/4/2017)
"Bedankt voor de vlotte, verzorgde levering van de bestelde boeken en de fijne, persoonlijke noot op de bladwijzer."
Cathérine P uit Sint-Truiden, België (1/5/2017)