Tot dusver bestond de relatie tussen een bedrijf en zijn leveranciers uit zakelijk onderhandelen over de prijs van een onderdeel of een dienstverlening. Tegenwoordig staan leveranciers en afnemers in een veel nauwere relatie tot elkaar. Zij wisselen gegevens uit, doen gezamenlijk onderzoek en ontwikkelen een optimale samenwerking. Op grond van zijn praktijkervaring en onderzoek bij ondernemingen als Chrysler, Motorola en Marks & Spencer laat Jordan D. Lewis in detail zien hoe allianties tussen afnemers en leveranciers bedrijven in staat stellen hun kosten ingrijpend te verlagen en tegelijkertijd de kwaliteit te verhogen. Wall Street Journal noemde deze door Lewis gesignaleerde ontwikkeling revolutionair. Op basis van talrijke interviews met topfunctionarissen en andere medewerkers uit het internationale bedrijfsleven toont Lewis overtuigend aan dat allianties op dit niveau het marktaandeel zodanig kunnen versterken dat de financiële vooruitzichten en de concurrentiepositie van elke onderneming blijvend worden verbeterd.
ISBN | 9789025406295 |
Taal | Nederlands |
Aantal pagina's | 325 |
Uitgeverij | Business Bibliotheek |
Publicatiedatum | 1998 |
"Mijn laatste bestelling heb ik vorige week in prima staat ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank."
Henk M. uit Hedel, Nederland (28/1/2016)
"Ik heb vandaag de boeken in prima staat en stevige verpakking ontvangen, waarvoor hartelijk dank!"
Frans L. uit Heusden-Zolder, België (21/5/2016)
"Beide boeken werden vandaag geleverd. Prima staat. Zeer snelle service waarvoor mijn dank en waardering."
Marc H. uit Mechelen, België (30/8/2016)